Koh Lanta, ons eerste eiland!

25 oktober 2017 - Koh Lanta, Thailand

Hoi!

Na Khao Sok National Park was het nu eindelijk tijd voor ons eerste eiland: Koh Lanta. We dachten: paar uurtjes met de bus en ferry en dan zijn we er, maar dat liep helaas anders. Eenmaal aangekomen in Krabi, bleek onze overstap al vertrokken te zijn. Na wat geruzie hebben we toch maar de laatste bus van die dag gepakt en kwamen we uiteindelijk pas laat op het eiland aan. Vervelend begin dus, maar dat maakte Koh Lanta gelukkig goed!

Het is een rustig eiland, zeker vergeleken met andere Thaise party-eilanden, maar zeker niet minder mooi. Maandag zijn we eerst naar ons eigen strand (Klong Khong beach) en in de middag op de fiets naar Long Beach gegaan. Heerlijk even relaxen op deze lange brede stranden in de schaduw van een palmboom. De zee is lekker om in te zwemmen, maar het is zelfs zo warm dat je er niet echt van afkoelt!

Dinsdag hebben we de fiets weer gepakt om wat meer van het eiland te kunnen zien. Het plan was om naar het nationale park te fietsen, 17 km naar het zuiden. Maar met een gevoelstemperatuur van 35 graden, bergop in de brandende zon bleek net te veel van het goede. We zijn halverwege gestopt bij een mooi strand, gutsend van het zweet, en hebben daar alsnog lekker van de middag genoten.

Vandaag was het weer tourdag. Met een longtail boat naar 4 eilanden om te snorkelen en te zwemmen. Veel mooie vissen gezien en ook een prachtige grot. Deze 'Emerald Cave' is een grot in de zee waar je doorheen zwemt. Aan de andere kant kom je in een 'geheim' baaitje, een waar paradijs. Helderblauw water omgeven door jungle en een wit strand. De tour werd afgesloten met een echt bounty-eiland. Lekker dagje dus!

We hebben ook al drie dagen achter elkaar bij hetzelfde restaurant gegeten: the three sisters. Dit wordt inderdaad gerund door drie Thaise zussen! Super lekker en nog goedkoop ook; ideaal dus!

Morgen vertrekken we weer naar het vaste land, Ao Nang. Vanuit dit stadje gaan we de provincie Krabi ontdekken. Dit zou het mooiste gebied van Thailand moeten zijn. We zijn benieuwd! Ook is morgen de crematie van de koning, een grote happening hier in Thailand (hij is al ruim een jaar geleden overleden!), dus we zullen zien hoe dat gaat verlopen...

1. Werner en Odette:
    25 oktober 2017
    Wát een paradijs zeg,
    Kun je niet even wat negatiefs noemen zodat we niet zo jaloers zitten te zijn?
  2. Corry:
    25 oktober 2017
    Werner en Odette hebben gelijk , zielig voor de mensen die thuis blijven
  3. Opa en oma Mols:
    26 oktober 2017
    Zijn ook wel een beetje tevreden hoe het hier is, maar
    benijden jullie wel!!!!