Welcome to paradise!

21 oktober 2017 - Khao Sok National Park, Thailand

Hoi allemaal!

Na een lekkere, en vooral ook korte vlucht van Chiang Mai naar Surat Thani zijn we nu in het zuiden van Thailand. Surat Thani is geen stad om te blijven hangen dus we zijn dezelfde dag met de lokale bus naar het nationale park Khao Sok afgereisd.

Khao Sok wordt weleens "het paradijs op aarde" genoemd. Dat leek ons een tikje overdreven, maar na een tweedaagse tour zijn ook wij overtuigd! Wát een prachtige omgeving!! We durven best te zeggen dat dit één van de mooiste plekken is waar we ooit zijn geweest. In ieder geval de meest magische! We hopen dat de foto's het enigszins over kunnen brengen, maar het is in het echt adembenemend! De eerste dag kregen we uitgebreid ontbijt bij de tour agent en reden we in een minibusje naar het nationale park. Daar voeren we met een bootje naar onze plek voor de nacht: drijvende hutjes op een groot meer! We verwachtten niet veel, maar ons hutje had zelfs een douche en wc! We hebben meteen een kano gepakt en zijn het meer op gegaan. Wat een uitzicht was dat! We konden niet al te lang wegblijven, want na de lunch vertrokken we alweer met de boot voor een tocht door de jungle. Inclusief grot waar je tot je kin in het water liep.. (Anne heeft haar enigszins claustrofobische neigingen gelukkig overwonnen!) We liepen constant in het water, van waterval naar waterval, dus erg droog zijn we die dag niet gebleven. Toen we terug kwamen van de tocht zijn we snel weer naar onze kano gesjeest, om de zonsondergang van op het meer in alle stilte en rust te kunnen bekijken. En dit was dus één van de meest magische momenten van ons leven: vanuit onze kano midden op het meer van het prachtige uitzicht genieten, met een roze gloed van de zonsondergang en allerlei geluiden vanuit de jungle op de achtergrond.. Prachtig!

Na de zonsondergang zijn we toch maar snel terug gekanoot naar ons hutje, want terug kanoën zonder ook maar een beetje licht leek ons geen top idee. Tijdens en na het eten nog leuk gekletst met een Nederlander, die Wageninger bleek te zijn (nummer 2 alweer, super toevallig). Uiteindelijk vroeg op bed, want de volgende ochtend ging de wekker alweer om half 6 om (tromgeroffel...) met onze kano de zonsopgang te gaan bekijken! Ook dat was gaaf omdat de mist laag in de bergen hing. Daarna zijn we met de ochtend safari mee gegaan: met een boot langs de kant apen proberen te spotten. Erg leuk ook, want de gids imiteerde apen (wat betreft geluid dan) om ze te lokken. Hierna was het helaas alweer tijd om uit te checken, maar gelukkig was de weg terug ook nog erg spectaculair! Onderweg hebben we nog gezwommen bij een heel mooi strandje, waar we ook onze lunch hebben gegeten (o.a. heel veel ananas en bananen!!). Dit had wel echt een hoog Expeditie Robinson-gehalte! Na nog wat mooie uitzichten zijn we in de middag weer terug gereden naar het hostel, waar we nu lekker in de airco aan het nagenieten zijn, terwijl we deze blog schrijven en de foto's uitzoeken.. We moeten ook nog bedenken wat onze volgende bestemming gaat worden! Morgenochtend vertrekken we in ieder geval richting eilanden, we weten alleen nog niet welke. We hebben in ieder geval intens genoten van de afgelopen twee dagen in Khao Sok National Park. We houden ons aanbevolen om jullie er allemaal persoonlijk rond te leiden per kano, en overwegen een carrièreswitch..

1. Werner en Odette:
    21 oktober 2017
    Wij komen eraan hoor! Blijf maar even hangen als reisleiders😄 XXX
  2. Corry:
    21 oktober 2017
    Wat een egoïsme , en ik dan ?
  3. Opa en oma Mols:
    21 oktober 2017
    Super, wat een prachtig land en wat een mooie mensen
    lopen daar rond!!!!!!! (2)
    Wij hebben weer genoten.
    Een prettige voortzetting van de reis.