Goodbye Sri Lanka, goodbye traveling.. You've been good to us!

25 januari 2018 - Negombo, Sri Lanka

Hoi allemaal!

Dit is dan ècht de allerlaatste blog voordat we thuis zijn en jullie allemaal weer zien. Op dit moment zitten we op het vliegveld in Colombo, Sri Lanka, te wachten voor de derde keer security (ja echt!). We vliegen om half 3, en om 12.05 landen we in Amsterdam, na een strakke overstap op Kiev (45 minuten!). Hierdoor zijn we gelukkig wel maar 13.5 uur onderweg. De afgelopen dagen hebben we nog even van volle teugen genoten van dit prachtige land..

Op de terugweg van de Adams Peak zijn we nog een nachtje gestopt in Kitulgala. Hier hadden we nog geen kamer geboekt dus eenmaal uit de bus zijn we pas rond gaan kijken. Binnen een paar minuten kwam de eigenaar van een guesthouse een aantal kilometer verderop in z'n tuk tuk langs. Na een kort praatje zijn we maar gewoon ingestapt en kwamen uit bij heel mooi gelegen bungalows aan de rivier. Het rook een tikje naar schimmel, maar met een raampje open was het allemaal prima te doen. We zijn ondertussen gelukkig wel wat gewend! De eigenaar bood ook een canyoning en rafting tour aan die erg goed aangeschreven stond online, en dus zijn we de volgende ochtend de rivier opgegaan. We zaten met z'n vijven in een kleine raft, die heel wendbaar is, wat echt heel vet was! De rivier was lekker wild met leuke versnellingen, maar zeker niet onveilig. Gelukkig maar, want we hadden weinig zin in last-minute ziekenhuis bezoekjes.. Tussen de rapids door was het uitzicht ook prachtig. Het eerste stuk was ongeveer drie kwartier raften. Toen gingen we de boot uit en na een stukje door de te jungle lopen kwamen we bij het canyon deel. We hebben vette sprongen gemaakt, gegleden van de rotsen af (ook head first) en we hebben stukjes gezwommen. Het spannendste was een sprong van toch wel 6-7 meter in een vrij ondiep gat.. Gelukkig onbeschadigd konden we na het canyonen weer verder met het tweede stuk raften. We hebben nog een tijdje in een rustiger stukje in de rivier gelegen. Heel ontspannend met je zwemvest dobberen! Na de tour hebben we een van de lekkerste kottu's ooit op als lunch, en zijn we doorgereisd naar Negombo. Hier hebben we de nacht doorgebracht in een heerlijk luxe kamer met groot balkon en zwembad. Naast alle zonnestralen opslokken en ons laatste geld uitgeven hebben we niet veel meer gedaan en vooral gerelaxed.

Wat heeft dit land toch veel te bieden, wat is het eten heerlijk en de mensen zó vriendelijk! We hadden het hier nog wel wat langer kunnen uithouden.. Maar duty calls: we moeten weer aan de studie thuis! Binnen een weekje zit Ivo weer braaf in het Erasmus MC, en na 3 weken zit ook Anne weer in de schoolbanken in Wageningen. Hoewel we echt wel zin hebben om jullie allemaal weer te zien, staat het vooruitzicht van kou en stress ons wel echt tegen. Maar het is zoals het is, en overal komt ooit een eind aan. Het is een heerlijke tijd geweest die we voor geen goud hadden willen missen. We willen jullie graag bedanken voor het lezen en voor jullie leuke reacties!

Tot snel!!