Het heerlijke Pai!

18 oktober 2017 - Chiang Mai, Thailand

Het is alweer een tijdje geleden dat we onze blog hebben bijgewerkt, maar de tijd gaat ook zo snel dat we het bijna niet doorhebben!

Afgelopen zaterdag zijn we vanuit Chiang Mai met een minivan vertrokken naar Pai. We waren van te voren gewaarschuwd voor de prachtige, maar ook zeer wagenziek-makende route door de bergen naar het kleine stadje in het noorden. We hebben daarom reistabletten genomen, die je voor nog geen 20 cent bij ieder klein supermarktje kan vinden. Ze werken fantastisch, maar ze hebben, vooral bij Ivo, wel de bijwerking dat je er erg slaperig van wordt. Je kunt je ogen bijna niet open houden!

In Pai hadden we voor een scheintje een wat luxere kamer kunnen vinden in het Canary hostel. De kamers zijn allemaal aparte huisjes en liggen in een mooi parkje aan de rivier. Het hostel lag naast het centrum maar net aan de andere kant van het water. De locatie had dan ook een 9,6 gescoord op booking.com. Wij hadden alleen de pech dat de brug, gemaakt van bamboe, door het vele water in het regenseizoen was meegesleurd. Dit betekende dus 25 minuten omlopen, maar gelukkig konden we overdag door iemand van het hostel in een soort scooter met zijspan naar het centrum worden gebracht.

En wat was dat heerlijk zeg! Een relaxt sfeertje met allerlei kraampjes en barretjes langs de 'walking street'. Een lekkere plek om tot rust te komen. Dat hebben we de eerste dag dan ook lekker gedaan en ook zondag hebben we alleen het stadje verkend, om daarna aan een zwembad met een drankje en een boek te genieten. Dat duurde welgeteld zo'n 5 minuten, voor de regen losbarstte en na 3 uur pas ophield..

Maandag zijn we via een tour met een leuke groep mensen naar de lod caves, de hot springs, een waterval en een mooi uitzichtpunt rondom Pai gegaan. De Pai Canyon moesten we laten schieten, om dat iemand... haar schoenen had laten staan bij de hot springs die we dus maar snel met een taxi zijn gaan halen..

Dinsdag hebben we dat ruimschoots goedgemaakt door met een paar mensen die we bij de tour ontmoet hadden zelf naar de Pai Canyon te gaan. Dit bleek echt een van de mooiste (en gevaarlijkste) dingen tot nu toe. Diepe kloven, mooie uitzichten en later nog een mooie hike route op de bodem van de canyon. De route, die we bij afwezigheid van een gids zelf hebben ontdekt, werd gevormd door een droogliggend riviertje beneden in de canyon. Het leek ideale wandelgrond, maar op sommige plekken was het echt drijfzand en kon je tot zeker je knieën wegzakken (dit hebben we ook zelf ondervonden). Die avond zijn we met het zelfde groepje nog lekker wat gaan eten. Top dag!

Vandaag zijn we vroeg opgestaan om weer met de minivan terug naar Chiang Mai te reizen. Eenmaal terug zijn we meteen weer met een rode pick-up taxi naar Doi Suthep gegaan: een tempel hoog in de bergen met uitzicht over de stad. Later trok er een flinke mist op, wat het wel een magisch tintje gaf!

Nu zitten we in een leuk hosteltje op loopafstand (!) van het vliegveld, want morgenvroeg ( 7 uur) vliegen we naar Surat Thani in het zuiden. Spannend!